![](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/visuels-jd-club-de-ad011583320132.png)
![Proximity](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/proxjaune1708096803-logo.jpg)
Réalisation de l'agence Proximity
FONT ME I'M FAMOUS - Proximity - agence Digitale
HOW TO GET CREATIVES’ ATTENTION WITH A SIMPLE PUN
CHALLENGE
MOST FONT STORES OFFER A HUGE CHOICE OF FONTS, IN A PRACTICAL BUT STRICT WAY. HOW CAN WE MAKE FRENCH CREATIVES PREFER FONTSHOP?
CREATIVE IDEA
TO CONVINCE THE CREATIVES, WE CHOSE THE MOST EFFICIENT AMBASSADORS: CREATIVES THEMSELVES!
• WE CHALLENGED THEM WITH A MINI-SITE TO DESIGN POSTERS
• WE INVITED 57 REKNOWN CREATIVE DIRECTORS (27 IN FRANCE, 30 IN THE REST OF THE WORLD) TO ENTER THE CHALLENGE BY SENDING THEM EACH A TAILOR-MADE POSTER
RESULTS
FONTSHOP.COM :
+16% traffic from france
+37% TRANSACTIONS FROM FRANCE
145 COUNTRIES REACHED
WITH ONLY 20,000€ OF MEDIA INVESTMENT
Informations
- Type de média : Presse & publications / Digital, Sites Internet / Marketing Direct, Imprimés, Marketing direct / Étude de cas
- 1ère diffusion : Septembre 2012
- Pays : france
- Date de mise en ligne : 22 avril 2014
Crédits
- Agence : Proximity
- Creative Director : Valérie Levy-Harrar
- Art Director : Eric Perrin
- Art Director : Stéphane Faure
- Copywriter : Grégory Tormo
- Project Manager : Coralie Koen
- Account Director : Caroline Lacaille
- Strategic Planner : Nicolas Orsoni-Durand
- Post Production : Jérémy Delhuvenne
- Sound Designer : Aymeric Lepage
- Interactive Design : Guillaume Rancurel
- Technical Director : Benoit Quette
- Site Builder : Damien Moreau
- Advertising Manager : Mimi Rosenheim
- Others : Emmanuelle Aquino
Récompenses
- STRATEGIES marketing client 2013 : MentionCampagne ciblée
- Trophées Marketing Magazine 2013 : ArgentMarketing Relationnel
- TROPHEES MÉDIA COURRIER 2013 : Argent
- Cristal Festival 2012 : EmeraldMEDIA / BEST USE ADRESSED AND UNADRESSED MAILING
- Cristal Festival 2012 : EmeraldMARKETING / BEST INTEGRATED CAMPAIGN IN PROMO & ACTIVATION
- Prix Club des Directeurs Artistiques 2012 : SélectionMailing, e-mailing, mailing événementiel
- Prix Club des Directeurs Artistiques 2012 : SélectionMailing, e-mailing, mailing événementiel
- Prix Club des Directeurs Artistiques 2012 : SélectionMailing, e-mailing, mailing événementiel
- Prix Club des Directeurs Artistiques 2012 : SélectionMailing, e-mailing, mailing événementiel
Réalisations de l’agence Proximity
![](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/visuels-jd-club-de-ad011583320132.png)
![](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/slideshow201570192676.jpg)
![](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/tuto-serpent-1160x65021579276518.jpg)
![](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/header11540473913.png)
Proximity
Film TV : The beat (BBDO Paris)
![](https://lareclame.fr/wp-content/themes/la-reclame/img/communique-default.png)
Proximity
Film, digital, cinema : The wish
![](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/capture-decran-2018-09-21-a-1634221537540510.png)
![](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/tailsofthesea000121538058591.png)
Proximity
Tails of the sea
![](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/kv021538058441.jpg)
Proximity
Exträa HD
![](https://d9m1iyeq935g9.cloudfront.net/kiabi-pe18-print21538061339.jpg)
Proximity