FRED & FARID Paris

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Campagne TV - AC Hotels Unpacked - AC Hotel by Marriott - FRED & FARID Paris - agence Publicité / communication / 360

AC Hotels by Marriott®, la marque lifestyle à destination des “modern business travelers” dévoile sa nouvelle plateforme créative “Unpacked” signée FF New York.

A travers cette nouvelle approche stratégique, AC Hotels bouleverse les règles du marketing hôtelier traditionnel en proposant un voyage artistique et poétique dans ses coulisses. Au centre de cette nouvelle campagne digital 3 films manifesto chacun mettant en valeur un détail de l’expérience AC Hotels accompagnés de 3 interviews vidéo des “artisans” du moindre détail : Frederick Bouchardy, le créateur du studio de parfumerie et du collectif de designers new-yorkais Joya basé à New York ; Alberto Gonzalez, du fabricant européen d’équipements culinaires Berkel; et l’architecte de renom David Helpern.

Ce projet artistique et design se veut être comme une expérience sensorielle visuelle texturée et un examen chirurgical des détails au coeur de l’hospitalité AC Hotels. À l’aide de la technique de split-screen, chaque film présente l’équation derrière les moments clés de l’expérience hôtelière: les mathématiques, la mécanique et la chimie. Plus important encore, il illustre les émotions et les sensations que chaque détail évoque. FF New York revèle l’art et les détails de l’expérience d’AC Hotels en partenariat avec l’agence d’effets visuels et de postproduction The Mill.

La plateforme AC “Unpacked” continuera de vivre avec des prochains contenus incluants des podcasts, des expériences/activations digitales uniques et des activations, et mettront en vedette d’autres collaborateurs de la marque

Découvrez la campagne “Unpacked” :

Architecture https://www.youtube.com/watch?v=lqEHZ2d7P_I

Architecture interview https://www.youtube.com/watch?v=7ueZQvcheAg

Between the Woods https://www.youtube.com/watch?v=kH-Dmfwjx1c

Between the Woods interview https://www.youtube.com/watch?v=csJCQLhFvu0

The Machine https://www.youtube.com/watch?v=eNSRKmTfKoY

The Machine Interview https://www.youtube.com/watch?v=wbQsGSRUKVI

CREDITS:

Agency: FF New York

Client: AC Hotels by Marriott

Title of ad: Unpacked

Chief Creative Officers: Fred & Farid

Brand Supervisor: Benoit Racle, Tracy Scarlato, Julia Washington, Jaclyn Tesone

Agency Supervisor: Amanda Hellman, Augustin Zeller, Madeleine Loosbrock

Creative Director: Laurent Leccia

Copywriter: Adriana Leite

Art Director: Michael Hess

Art director junior : Jack Hwang

Head of strategy: Colin Nagy

Brand strategist: Emily Mulvey
Agency Producer: Amanda Van Caneghem

Production Company: The Mill

Production Company City: New York City

Director: Oliver Davies & Annais LaRocca

Head of Content US: Ian Bearce

Executive Producer: Zu Al-Kadiri

Producer: Tia Perkins

Post-Production: The Mill

Post Producer: Cynthia Louissaint

Editor: Leanne Belgiorno &Joe Simons

Music by: Tuesday Collective

Sr. Producer: Vida Ventura

Jr Producer: Sid Rao

EP: Theo de Gunzburg

Sound Design by: Gramercy Post

Audio Engineer: James Foster

Place of shoot: Brooklyn, NY | NYC, NY | Miami, FL

About AC Hotels by Marriott

AC Hotels by Marriott®, a lifestyle brand that celebrates a new way to hotel complemented by a European soul and Spanish roots, boasts more than 100 design-led hotels in 14 countries and territories. Design-driven AC Hotels by Marriott® edit away the unnecessary to remove friction, providing thoughtfully designed moments of beauty, allowing guests to focus on what’s important to them. The properties’ modern design for modern business include buzzing AC Lounges, the perfect place for locals or visitors to get work done in style or to enjoy handcrafted cocktails and tapas. High-design guest rooms and public spaces with sleek furnishings and intuitive technology features such as the Media Salons and AC Libraries inspire and connect. AC Hotels by Marriott® is proud to participate in the industry’s award-winning loyalty program, Marriott Rewards® which includes The Ritz-Carlton Rewards®. Members can now link accounts with Starwood Preferred Guest® at members.marriott.com for instant elite status matching and unlimited points transfer. For more information, visit ac-hotels.com and follow us on Facebook, Twitter, and Instagram.

AC Hotels Unpacked: “Between the Woods”

AC Hotels Unpacked: “Architecture”

AC Hotels Unpacked: “The Machine”

AC Hotels Unpacked: Interview with Alberto Gonzalez

AC Hotels Unpacked: Interview with Frederick Bouchardy

AC Hotels Unpacked: Interview with David Helpern

Informations

  • Annonceur : AC Hotel by Marriott
  • Marque : AC Hotel by Marriott
  • Type de média : Télévision & Cinéma
  • 1ère diffusion : Mars 2018
  • Pays : états-unis
  • Date de mise en ligne : 5 mars 2018

Crédits

  • Agence : FRED & FARID Paris

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