Annonceurs : trouvez les meilleurs partenaires pour votre marque !

Campagne TV « Like a Girl » - agence Leo Burnett Paris

Conçue par Leo Burnett Chicago en 2014 et forte de son succès, l’agence de Paris, qui avait participé à sa conception, en a fait une adaptation afin de la diffuser sur les écrans français par la suite.

 

When did the phrase ‘like a girl’ become so negative?
More than half of girls lose confidence during puberty – and a contributing factor to that drop are societal put-downs based solely on gender. Only 19 percent of women have a positive association with the expression ‘like a girl,’ and P&G Always, Leo Burnett Chicago, London and Toronto, with the help of famous female documentarian Lauren Greenfield have designed a stirring rally cry to reverse this connotation and champion girls’ confidence in a new empowering campaign: #LikeAGirl.
The #LikeAGirl social experiment recruited real women, men, boys and pre-pubescent girls and asked them to show what it physically meant to run like a girl, throw like a girl and do other similar actions. The results were incredible. The young, pre-pubescent girls performed these actions confidently and proudly, while older women and men performed these actions in a self–deprecating and frivolous manner.
It became clear that at a certain point in life, women begin to internalize the negative connotations that comes from doing things ‘like a girl’. This video is an effort to rally people to help change what it means to do something #LikeAGirl to mean being strong, confident and downright amazing.
Executive Creative Directors Judy John (Toronto) and Becky Swanson (Chicago) talk more in the Q+A below about the creative insight that drives #LikeAGirl and even shed some light on what being a girl means to them. Join Judy and Becky in the movement and share what you do proudly #LikeAGirl.
https://www.youtube.com/watch?v=XjJQBjWYDTs

Informations

  • Type de média : Télévision & Cinéma
  • 1ère diffusion : 2014
  • Pays : france
  • Date de mise en ligne : 12 février 2020

Crédits

  • Agence : Leo Burnett Paris
  • Type d'agence :

Réalisations de l’agence Leo Burnett Paris

Campagne TV et digitale Galaxy Z Flip - Samsung

Télévision & Cinéma

Campagne TV et digitale Contrat Optimiste - Fiat - Jeep

Télévision & Cinéma

Campagne TV et digitale Galaxy S20 - Samsung

Télévision & Cinéma / Digital

Campagne digitale & Nouvelle identité visuelles - SPECIAL.T by Nestlé

Digital / Packaging, Marque & Design

Campagne TV Renegade Winter Edition X Quiksilver - Jeep

Télévision & Cinéma / Digital

Campagne digitale « A la recherche du prochain sucre » - Pure Via

Digital / Télévision & Cinéma

Refonte digitale de site - Europcar

Digital

Campagne « Le quotidien d’enfants diabétiques » - AJD

Presse & publications / Digital / Affichage

Campagne TV « Champs-Elysées »

Télévision & Cinéma

< Précédent Suivant >