Annonceurs : trouvez les meilleurs partenaires pour votre marque !

FONT ME I’M FAMOUS - agence Proximity BBDO

HOW TO GET CREATIVES’ ATTENTION WITH A SIMPLE PUN

CHALLENGE 

MOST FONT STORES OFFER A HUGE CHOICE OF FONTS, IN A PRACTICAL BUT STRICT WAY. HOW CAN WE MAKE FRENCH CREATIVES PREFER FONTSHOP?

CREATIVE IDEA 

TO CONVINCE THE CREATIVES, WE CHOSE THE MOST EFFICIENT AMBASSADORS: CREATIVES THEMSELVES!

• WE CHALLENGED THEM WITH A MINI-SITE TO DESIGN POSTERS

• WE INVITED 57 REKNOWN CREATIVE DIRECTORS (27 IN FRANCE, 30 IN THE REST OF THE WORLD) TO ENTER THE CHALLENGE BY SENDING THEM EACH A TAILOR-MADE POSTER

RESULTS 

FONTSHOP.COM  :

+16% traffic from france

+37% TRANSACTIONS FROM FRANCE 

145 COUNTRIES REACHED

WITH ONLY 20,000€ OF MEDIA INVESTMENT

Informations

  • Type de média : Presse & publications / Digital, Sites Internet / Marketing Direct, Imprimés, Marketing direct / Étude de cas
  • 1ère diffusion : Septembre 2012
  • Pays : france
  • Date de mise en ligne : 22 avril 2014

Crédits

  • Agence : Proximity BBDO
  • Type d'agence :
  • Creative Director : Valérie Levy-Harrar
  • Art Director : Eric Perrin
  • Art Director : Stéphane Faure
  • Copywriter : Grégory Tormo
  • Project Manager : Coralie Koen
  • Account Director : Caroline Lacaille
  • Strategic Planner : Nicolas Orsoni-Durand
  • Post Production : Jérémy Delhuvenne
  • Sound Designer : Aymeric Lepage
  • Interactive Design : Guillaume Rancurel
  • Technical Director : Benoit Quette
  • Site Builder : Damien Moreau
  • Advertising Manager : Mimi Rosenheim
  • Others : Emmanuelle Aquino

Récompenses

  • STRATEGIES marketing client 2013 : Mention Campagne ciblée
  • Trophées Marketing Magazine 2013 : Argent Marketing Relationnel
  • TROPHEES MÉDIA COURRIER 2013 : Argent
  • Cristal Festival 2012 : Emerald MEDIA / BEST USE ADRESSED AND UNADRESSED MAILING
  • Cristal Festival 2012 : Emerald MARKETING / BEST INTEGRATED CAMPAIGN IN PROMO & ACTIVATION
  • Prix Club des Directeurs Artistiques 2012 : Sélection Mailing, e-mailing, mailing événementiel
  • Prix Club des Directeurs Artistiques 2012 : Sélection Mailing, e-mailing, mailing événementiel
  • Prix Club des Directeurs Artistiques 2012 : Sélection Mailing, e-mailing, mailing événementiel
  • Prix Club des Directeurs Artistiques 2012 : Sélection Mailing, e-mailing, mailing événementiel

Réalisations de l’agence Proximity BBDO

C’est toujours mieux de voyager avec quelqu’un qui vous connait – campagne affichage

Affichage / Affichage, Affichage digital / Digital, Social media

La biche (by BBDO Paris) - Conforama

Télévision & Cinéma

La lance (by BBDO Paris) - Conforama

Télévision & Cinéma

< Précédent Suivant >