Socialclub is once again supporting Xiaomi France for the release of their new phones, the Xiaomi 13T and Xiaomi 13T Pro.
Equipped with Leica sensors and up to 1TB of storage, these new smartphones promise an unprecedented photographic experience, making it possible to capture and preserve every moment with exceptional quality.
To illustrate this promise, the agency has imagined two stories that are told as you speed through the Xiaomi 13T’s photo gallery. The Flash Cut technique shows the phone’s immense capacity and the quality of its Leica lenses in just a few seconds.
The campaign consists of a series of two films broadcast online, VOL / VOD and DOOH, as well as a national poster campaign.
The campaign continues with an event at Quai de la Photo – Paris’s new art center dedicated to contemporary photography – as part of a master class led by Fred Stucin, award-winning photographer and Leica speaker.
Socialclub accompagne une nouvelle fois Xiaomi France pour la sortie de leur nouveau téléphone, le Xiaomi 13T et Xiaomi 13T Pro
Équipés de capteurs Leica et d’un stockage jusqu’à 1To, ces nouveaux smartphones promettent une expérience photographique sans précédent en permettant de capturer et conserver sans compter, chaque moment avec une qualité exceptionnelle.
Pour illustrer cette promesse, l’agence a imaginé deux histoires qui se racontent en traversant à toute vitesse la galerie photo du Xiaomi 13T. La technique du Flash Cut permet ainsi de montrer en quelques secondes l’immense capacité du téléphone et la qualité de ses objectifs Leica.
La campagne est composée d’une série de deux films diffusés en online, VOL / VOD et DOOH ainsi que d’une campagne d’affichage nationale.
La campagne se prolonge avec un événement organisé au Quai de la Photo – nouveau centre d’art parisien dédié à la photographie contemporaine – dans le cadre d’une master class animée par Fred Stucin, photographe primé et intervenant Leica.
Brand : Xiaomi France
Clients : Maxime Enocq, Nicolas Daniel, Guillaume Berlemont
Agency : Socialclub, Paris, France
Creative director : Léo Sattin
Managing director : Valentin Fertillet
Strategist : Sana Atmane
Account director : Valentin Fertillet
TV Producer : Maiko Flachard
Creatives : Léo Sattin, Aurélien Liguori, Tom Danguy Production : Poolside Theory
Producers : Poolside Theory
Executive producer : Léna Turlot-Ehlen
Directors : Poolside Theory
1st AC : Jacques MADY
Stylist : Sarah Lespagnol, Margaux Lesgui
MUA : Louisa DUBRE, Pauline BRUNEL
Set designer : Bérengere LAVEDRINE
Location manager : Idir BARACHE
Xiaomi - Capturez à l’infini 2
Grading : Anne Szymkowiak
VFX house : Socialclub - Poolside Theory
VFX director : Léo Sattin
VFX artist : Alex Pagnoux, Hugo Pascalie, Robin Blanc—Beyne Designer : Alice Guellil
Music : ‘Ceci n’est pas un cliché’ - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul